onsdag 16 juli 2008

2 dagar kvar

Nu är det bara två dagar kvar tills semestern! Som jag har längtat! Ska ha tre veckors ledigt, vilket känns underbart. Har som mest haft två veckors semester förut och då har vi aldrig varit hemma och gjort ingenting. Det ska bli så skönt att få ta dagarna som de kommer, pyssla hemma, rensa och förbereda för hösten. Jag har ju ansökt om havandeskapspenning, men inte fått besked från försäkringskassan än. Tycker att det är för dåligt att det ska ta så lång tid. Hur svårt kan det vara??? På jobbet har de ju förberett för att jag inte kommer tillbaks efter semestern, men det är ju inte säkert. Vet i och för sig inte hur jag ska kunna jobba på det sättet som förväntas av mig med det yrket jag har. Mina kollegor ska ju inte belastas för att jag inte kan ta samma ansvar som förut. Vill ju verkligen inte riskera bebisens eller min hälsa. Ska försöka tänka positivt, men jag har ju lite svårt för det...

Inga kommentarer: