lördag 12 juli 2008

Vad händer där inne?

Har h*n förstått att en totalvändning där inne vore på sin plats, eller vad är det som händer? Igår och idag har magen guppat och putat ut här och där mest hela dagarna. Ibland känns det nästan lite obehagligt när det knuffas på ordentligt, men samtidigt oerhört magiskt. Tänk att det är en 30 cm lång människa där inne... Jag börjar mer och mer bli nyfiken på vem det är. Längtar efter att få träffa henne eller honom. Vill känna de små händerna i mina och pussa på de små fötterna. Mindre än tre månader kvar nu, kanske... Jag längtar bort sommaren för första gången i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Enligt mina kära vänner, samt min barnmorska så är det som kramp i livmodern. För min del så krampar bara en del åt gången. Vilket kan se rätt kul ut då halva magen sticker ut och är stenhård och den andra halvan är som vanligt. Blir ännu tydligare om bebis ligger i den delen som krampar. Då kapslas liksom bebisen in i sammandragningen. Kanske lite luddigt men hoppas du förstår ändå.