fredag 27 mars 2009

Tack John Blund!

Igår kväll gjorde vi en snurr på måltiderna för Lillan. Istället för att ge gröt vid sex på kvällen blev det bröstet och vid 19.30, när Lillan var supertrött blev det gröt istället, så att hon skulle somna riktigt mätt. Hon somnade på två röda, men vaknade till ett par gånger redan innan jag hade lagt mig. Det gav mig ingen bra magkänsla inför natten och när jag kröp ner i sängen vaknade hon ordentligt. Då var det bara två timmar sedan gröten! Ammade henne ordentligt tills hon somnade i min famn. Sen sov hon till kl. 03! Ammades och sov tyvärr bara till halv 6. Då trodde jag att det var dags att stiga upp, men jag testade amning i sängen, med henne liggandes intill mig. Där somnade hon sött igen och vaknade inte förrän halv åtta. Jag känner mig så oerhört nöjd med natten. Allt är ju relativt.

När det gäller maken är allt supersött och härligt igen. Det handlades gott inför helgen igår och en glassbomb slank med ner i matkassen. En latte med extra espresso i intogs i bilen på vägen hem. Sen var allt gammalt groll bortglömt. Tänk vilka enkla lösningar det finns på en del problem. Maken har även erbjudit mig en hel natts sömn kommande natt.

3 kommentarer:

lillawi sa...

Skönt att groll kan vara så lätt avhjälpt i alla fall, det är kärlek det!

Vad det gäller tunga nätter måste man hjälpas åt, tror jag. Annars är steget nära missunsamhet och surhet mot den andre, den "lyckliga" som alltid är den som slipper nattjouren. Vi har som bekant två bökiga nattbebisar så här har ingen lyxen att få sova, vi har "huvudansvar" för en bebis var. Båda är snortrötta och tvillingpappan har gått ner i tid på jobbet, men det här är det vi gör för att överleva just nu. Den här perioden kommer ju inte att vara för evigt, tack och lov.

Dra ner på allt annat i tillvaron än just det basala är ett hett orka-tips när nätterna strular.

lw

Anonym sa...

Hej min vän!

Nu har jag inte varit in här på länge, inser jag! Tänk så fort Lillan växer!! Hoppas maken din håller sitt löfte & att du kan slappna av & sova riktigt gott i natt!
Stor kram!!

Anonym sa...

lite ömhet, några timmars sömn och en kaffe kan utföra mirakel