fredag 6 mars 2009

Ny sorts natt

Natten spenderades i gästrummet tillsammans med vår lurvige vän i sängen. När jag precis hade slumrat till väcktes jag av fyrverkerier utanför och en orolig vovve kom springandes med andan i halsen och ett oroligt pipande på stämbanden. Vilka idioter får för sig att skjuta raketer på en helt vanlig torsdag?! När nyårshelgen var över kändes det som en lättnad. " Ett helt år kvar tills nästa gång", liksom.

Det känns som att jag bara har halvsovit resten av natten. Vid 4-5-tiden kom maken in med Lillan, som då var hungrig. Maken hade provat att få henne att somna om, men när nr. 2 måste åtgärdas, så är det ju inte så lätt att slappna av och sova. Efter måltiden tog det visst en timme innan hon lyckades somna om igen, enligt maken. Kl. 9.30 blev jag och vovven väckt av våra två andra älsklingar. Resten av dagen är det fullt upp här! Känner mig hyfsat utvilad, men det var faktiskt otroligt svårt att släppa tankarna på Lillan inatt, fast jag visste att hon var i trygga händer. Mammahjärtat lever väl sitt eget liv?

1 kommentar:

Sandra sa...

Precis vad som ska provas här hemma ikväll (kanske) C måste nämligen jobba i morgon och han tog henne även i morse kl 6... Jag tror också det blir lite svårt att slappna av :-) men jag behöver sooova.