torsdag 27 september 2007

Bra dag igår

Hela veckan har känts jobbig. Har varit trött, uttråkad och helt enkelt ledsen... Igår vände det dock. På något sätt känns tantperioden ändå bäst på hela cykeln. När väl tanten har kommit kan man ju inte göra så mycket mer än att acceptera läget. Man behöver inte tyda symtom, hoppas eller vara orolig längre. Just den cykeln i alla fall... Så gårdagen var jag faktiskt på bra humör. Hade en bra dag på jobbet också. Ser fram emot en långledig helg med diverse roliga aktiviteter. Kommer nog att bli mysigt. Inkluderar även en hotellnatt utan krav på äl eller bebistillverkning. Känns skönt.

Ringde idag till infertilitetsmottagningen där vi ska gå på utredning. Bokade tid för blodprovstagning på mig och tid för maken att lämna prov på ni vet vad... Känns faktiskt som att karusellen sätter fart nu. Nästa cykel är det tänkt att jag ska få genomspolning av äggledarna. Har förstått att man gör det för att se att det är fri passage liksom. Jag tror att det kommer att bli jobbigt att få ihop alla besökstider med jobbet. Det är svårt att komma ifrån jobbet och just nu finns liksom inget utrymme för oss att ta ledigt. Sen har jag inte lust att berätta för mina kollegor vad jag ska göra. Känner inte dem så väl. Har bara jobbat där ett halvår... Får se hur det blir...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej tjejen! Tack för ditt besök och kommentaren i min blogg! Återkommer till din för att se hur det går för er, och under tiden håller jag tummarna för er! Lycka till med alla undersökningarna!