söndag 3 maj 2009

Äntligen!

Nu har vi i flera nätter sovit riktigt bra, hela familjen. Nåja.. vovven har tassat runt i huset och inte riktigt fått någon ro. Kanske beror på senaste tidens värme? När det gäller Lillan har nog vällingen stor del i hennes nya sömnvanor. Igår kväll var vi på kalas och Lillan somnade sött vid 20-tiden som vanligt, vaknade till ett par gånger när jag klädde på henne, lyfte i och ur bilstolen och i sängen. Sen sov hon hela natten utan att väcka oss! De andra nätterna har hon i alla fall vaknat några gånger, även om det har räckt att ge henne nappen. Hoppas verkligen att det fortsätter så här nu!

Jag har inte haft tid att blogga så mycket senaste tiden. Vi har varit ute så mycket som möjligt, men jag har i alla fall läst era bloggar, för nyfiken är jag ändå! I torsdags var vi och hälsade på nyfödde pojken. Han var då nästan en vecka gammal och pytteliten! Känns absolut inte som att Lillan har varit i närheten av så liten, men det har hon ju. Jag visste inte ens hur jag skulle hålla honom och fick sätta mig ner innan jag vågade. Så fort man glömmer! Det känns som om man växer med Lillan för varje steg i utvecklingen hon tar och nu var det länge sedan vi behövde tänka på att stödja nacken och inte kunde ha henne "på höften". Nu är hon så stor!!!

Fick ikväll reda på en liten lagom nyhet. Som jag skrev om för en tid sedan så har ju vår dator lagt av och i den kraschade hårddisken finns ju alla bilder på Lillan sedan hon var nyfödd! Har bara framkallat mina gravidbilder och bilderna från förlossningen. Inte heller bränt ner på skivor eller sparat någon annanstans. Vi skulle och skulle och skulle, men kom inte så långt. Sen var det för sent! Mardröm!!!! Har haft inne på "lagning" två gånger. Första gången kom vi in i datorn typ en gång och hann inte göra så mycket mer än så. Sen lade den av igen. Lämnade in den igen, men datasnubben kunde inte fixa den. Har nu haft den hos en annan datakille, som tydligen lyckats rädda en hel del bilder. Får dem på tisdag och hoppas ju så klart att mina favoriter är med! Får se om vi behöver lämna in den på ett ytterligare ställe...

3 kommentarer:

Barnlängtan sa...

Vad skönt att nätterna är bättre nu! Det betyder så mycket när man får sova om nätterna.

Det är lite svårt att återge här vad barnmorskan gav för råd för att få nöjda bebisar. Vi satt ju med henne i tre timmar. I stora drag så handlar det om att inte amma för ofta. Brösten behöver minst tre- gärna fyra timmar på sig att fyllas på. Om man väntar så länge mellan amningarna så blir bebisen mätt när den äter och klarar sig fyra timmar då bebis blir hungrig igen.
För vår del har det fungerat riktigt bra.

Du får fråga igen om det är något mer du undrar eller ifrågasätter.*ler* Känner att detta blev väldigt luddigt.

Jag håller tummarna för att de flesta bilder gick att rädda. De är ju helt oersättliga!

Kramar från oss

skärgårdstösen sa...

Oj,hoppas, hoppas att dina bilder är räddade! nu fick jag mej en tankeställare o ska skivor så jag kan bränna ner alla foton som vi har på datorn. vet ju aldrig nä olyckan är framme!

Skönt att nätterna blivit bra för er. Sömn är ack så viktigt!

skärgårdstösen sa...

*ska köpa skivor* =)