torsdag 20 mars 2008

Vecka 13

Usch, jag och maken har nästan börjat bråka över en grej.... Han tänker positivt och jag tänker alltid negativt. Jag vill inte ha falska förhoppningar och inbillar mig att jag blir mindre ledsen om jag förbereder mig för att dåliga saker kan hända. Som jag skrev i förra inlägget skulle jag kunna vara en vecka längre fram i graviditeten än jag trodde.. Jag trodde ju att jag var i vecka 11 i fredags förra veckan. BM sa vecka 11+2 vilket gjorde mig förvirrad.. Maken har ju då tänkt positivt och förstått det som vecka 12... Ringde i alla fall till BM idag och fick det svaret som jag hoppades på. Jag var i vecka 12 förra veckan och går alltså in i vecka 13 idag! En vecka hit eller dit spelar kanske inte så stor roll så här tidigt, men det känns ändå skönt att veta att vecka 12 är avklarad. Dessutom sa den BM som jag pratade med idag att om man har sett att allt såg bra ut med UL i dessa veckorna så brukar det bli bra i slutet med... Att man pratar så mycket om vecka 12 betyder visst mer när man inte har gjort UL...

Nu ska jag iväg och lämna ett u-prov till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att din graviditet fortskrider så bra. Stort lycka till i fortsättningen också :-)