söndag 11 maj 2008

Ligga på mage?

Hemma igen efter en veckas semester. Har bara tagit det lugnt, solat och haft det skönt. Har verkligen kopplat bort jobbet ordentligt och känner att jag har fått lite ny energi. Jag är nu i vecka 18+6 och längtar efter någon slags kännbar aktivitet från bebisen. När lite tid har gått sedan UL blir jag lätt orolig igen att något ska vara fel. Hade helst velat ha någon form av bekräftelse varje dag på att allt är ok. Magen har ju vuxit lite, men inte särskilt mycket de två senaste veckorna, tror jag. Mamma såg mig i bikini idag och var av en annan åsikt, så den bekräftelsen kändes ju bra i alla fall. Behövde gräva en grop i sanden på stranden för magen för att kunna ligga bekvämt och sola på semestern... Känns ju inte bra att ligga på bebisen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge du tycker att det är bekvämt att ligga på mage så är det ingen fara för bebisen...och den lär protestera med sparkar och slag när den tycker att du är taskig


kram

skärgårdstösen sa...

Välkommen hem, roligt att resan var lyckad! Och att magen växer!