måndag 19 maj 2008

Hej tjockis!

Det sa min chef till mig idag och klappade mig på magen. Lite konstigt att det hände mig just idag. Satt i helgen och surfade på något gravidforum där gravida uttalade sig om just "tjockis-uttrycket". Många verkar bli arga när de blir kallade tjocka och menar att de minsann inte ska bli kallade tjocka som gravida. Det förstår jag inte riktigt. Jag tror inte att folk menar något illa och även om de gjorde det, så skulle jag inte ta åt mig. Jag gillar att vara tjock av rätt orsak. Jag känner mig lite tjock, men det känns så himla bra!

Imorgon går jag förresten in i vecka 21! Halva tiden har gått! Helt plötsligt har tiden gått jättefort, fast jag vet ju att det har varit och är drygt ibland. Det var drygt mellan UL. Nu vill jag bara komma till vecka 24 och jag vill att magen ska växa och bebisen sparka på ordentligt! En av mina (f.d??) vänner som fick bebis i höstas bloggade lite om graviditeten och när jag kollar tillbaks i hennes blogg var de vid den här tiden helt inställda på att bli föräldrar. De kollade på barnvagn och planerade ledigheter. Jag törs knappt köpa en gravidtidning. Har i alla fall blivit lite nyfiken på att gå en profylaxkurs och när jag tittade på datumen för kurserna finns det bara juni eller augusti att välja mellan. Juni är ju redan nästa månad och augusti är ju ganska nära inpå oktober, då bebis planerar att komma ut. De rekommenderar att gå kursen två till tre månader innan BF. Så nästa månad ska vi kanske gå kursen. Kommer att kännas väldigt konstigt att förbereda sig för förlossning, när man knappt har förstått att det finns en bebis i magen.

2 kommentarer:

Nina Granmo sa...

Underbart att vara tjock en gång o faktiskt få vara det! Har int heller nåt emot utrycket men sambon ska kanse inte använda det...

Maria sa...

Men att bli klappad på magen av folk som man inte står nära tycker jag känns obehagligt. En sak med nära vänner, men chefen.. Nej, tack! Det är ju fortfarande min kropp.