lördag 3 oktober 2009

Förberedelser

Om en vecka fyller vår älskade, lilla mirakelflicka ett år! Hon kommer ju inte att minnas någonting av sin första födelsedag, men jag vill ändå att den ska bli speciell. Jag vill kunna berätta för henne senare i livet om hur dagen var, vilka presenter hon fick och vilken sorts födelsetårta jag bakade!

Därför har vi varit på shoppingrunda igår och idag. Det blir två presenter från oss till henne. Jag vill att det ska vara något som är värt att ha kvar i många år, kanske rent av tills Lillan blir vuxen. Det var alltså inte helt lätt att komma på några riktigt bra presenter. Det blev en klassiskt BRIO-leksak, som jag tror att Lillan kommer att gilla. I alla fall i någon timme. Kanske? Hon ska också få sina första riktiga promenadskor i brunt skinn från märket KAVAT. De är så tuffa, men samtidigt tidlösa! Längtar nästan tills hon kan använda dem. Bara en vecka kvar! Det kändes så konstigt att skriva gratulationskortet till henne. Vårt första till vår älskade dotter! Konstig känsla.

Jag har nästa precis blivit klar med provbakningen av födelsedagstårtan. Nu står den i kylen och väntar på att bli uppäten imorgon. Vi ska ta med den till min mamma, som firar sin födelsedag imorgon. Hoppas den blir uppskattad. Receptet hittar ni HÄR! Den var inte alls svår att göra, men verkar väldigt god!

3 kommentarer:

Thibb som... sa...

ja, jisses vad tiden går! Så mycket som hänt, och som händer. Och som kommer att hända! Hoppas festen blir lyckad, kakan ser toppengod ut!

Och tack för stress... Nu fick jag ångest över att jag inte har någon som helst koll på 1-årskalaset... :))

Kram

Jenny sa...

Visst är det fantastiskt när de fyller ett år. Så speciellt på något sätt. Jag har ju varit med om det två gånger tidigare och jag minns deras ettårsdagar som om de var igår trots att det nu är 15 och 8 år sedan. De andra födelsedagarna minns jag knappt men den dagen sitter fast i minnet. FANTASTISKT!

Ser fram emot att läsa om ettårsdagen!

Kram!
Jenny

Sofia sa...

Ett stort grattis till lilla tjejen på första födelsedagen!

Inte klokt att ett helt år redan gått!
Vår lilla tjej blir ju snart nio månader.
Att vara mamma är det bästa som finns! =)

Kram från Sofia